fredag den 22. juni 2012

Dobbeltvævet tørklæde i regnbuefarver

Så er der premiere på den første private fremvisning. Jeg håber at mange af vore medlemmer vil oprette sig som forfattere, så vi kan se hvad vi går og væver på vævene derhjemme.

Jeg er igang med et tørklæde i dobbeltvævet lærred i regnbue farver. der er 24 tråde pr. cm , altså 12 i hvert lag. Jeg slår det skånsomt sammen for at det ikke skal blive for tæt og stift. Jeg er spændt på resultatet. Når jeg er færdig med det første tørklæde, klipper jeg det ned, så jeg se om det er tilpas eller for tæt. Er det for tæt ritter jeg det om.

fra vævesiden.

"bagsiden" fra den ene side
"bagsiden fra den anden side.

Her er et link til opskriften. Det vil altså sige min fordanskede opskrift, det er en opskrift fra en amerikansk vævebog der er omskevet til skandinavisk opbinding.Det er muligt den er mangelfuld, men det er mest en vejledning, så jeg ikke helt glemmer hvordan jeg har gjort :o)

Søndag d.24. juni -Jeg har rettet linket og det skulle virke nu.

5 kommentarer:

  1. Super flot tørklæde, men linket til opskriften virker ikke.
    Venlig hilsen
    Minna Holler Thomassen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i, jeg ser lige om jeg kan rette det.

      Slet
  2. Hej Kirsten
    Det ser super flot ud.
    - glæder mig til at kramme det i 'real life'
    /mette

    SvarSlet
  3. Smukt! Jeg har vævet den fra bogen og brugt den dels som betræk til en stor sofapude, dels som ophæng. Det er en vævning man bliver glad i hovedet af at sidde og se som den vokser frem :-)

    SvarSlet